Wireless Outdoor

 

Image result for ‫طراحی وایرلس اوت دور ‬‎

 

تمام محصولات Wireless Outdoor  براساس جنس بدنه برای محیط های بیرونی طراحی شده اند. برخی از محصولات این دسته به صورت Connectorized (قابلیت اتصال به کانکتور و آنتن) هستند و به یک آنتن وصل می شوند . همچنین رادیوهای اوت دوری (Outdoor) در این دسته وجود دارند که آنتن به آنها Attach شده است.

محصولات فوق در باند های فرکانسی 5  و 2.4 گیگاهرتز کار می کنند و بر اساس نوع لایسنس می توانند به عنوان Access Point یا به عنوان کلاینت مورد استفاده قرار گیرند.

میزان توان آنتن و کارت های وایرلس در رادیوهای فوق آنها را از همدیگر متمایز می کند. این تجهیزات را می توان در لینک های Point to Point و یا Point to Multipoint بکار برد.


Image result



شبکه های اوت دور که برای فضاهای بیرونی طراحی شده اند به صورت نقطه به نقطه Point To Point و یا اتصال یک نقطه به چندین نقطه Point To Multi nPoint قابل استفاده میباشند 

شبکه های بی سیم اوت دور، امکان ویژه ای برای مدارس، بیمارستان ها و موسسات تجاری مختلف محسوب می شوند. شبکه های بی سیم اوت دور باید مقیاس پذیر بوده و پشتیبانی مطمئنی از نرم افزارها و ابزارهای مختلف صورت دهند تا کاربران بتوانند بدون توجه به شبکه ای که در آن هستند ؛ از نهایت کیفیت ارتباط لذت ببرند

طراحی شبکه های بی سیم اوت دور پیچیده به نظر می رسد. در هنگام طراحی این شبکه ها باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت اما نیازی به نگرانی نیست، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما این کار را در چند سال اخیر برای بسیاری از مدارس، بیمارستان ها، محوطه های دانشگاهی، و شرکت ها و موسسات مختلف انجام داده ایم. به عنوان مسئول فناوری اطلاعات سازمان تان احتمالا وظیفه یافتن بهترین راهکار برای طراحی شبکه بی سیم اوت دور به شما سپرده شده است. سوالات اصلی در طراحی شبکه های اوت دور از این قرارند:

  • آیا نیازی به استفاده از آرایه های آنتن ها یا شبکه های مش وجود دارد؟
  • شما چطور شبکه بی سیم اوت دورتان را به شبکه داخلی برای بالاتر رفتن کارآیی و انتقال داده، متصل خواهید کرد؟
  • برنامه شما برای استفاده از ابزارهای هوشمند و یا گوشی های VoIP در خارج از سازمان چیست؟
  • چه نرم افزارهایی در شبکه اوت دور شما کار کرده و قرار است چه ابزارهایی توسط آن پشتیبانی شوند؟

ما با در نظر گرفتن نکات کلیدی در طراحی شبکه های بی سیم اوت دور، پاسخی مناسب به این سوالات شما خواهیم داد. طراحی شبکه های اوت دور بی سیم به حدی که دیگران تصور می کنند دشوار نیست ؛اما شبکه های اوت دور بی سیم در چه نقاطی به کار گرفته می شوند؟ آیا آن ها در مناطق نزدیک ساختمان ها (مجموعه های ورزشی، دادگاه ها، فرودگاه ها و ...) مورد  استفاده قرار می گیرند؟به جای نصب اکسس پوینت ها بر روی دکل های سبک می تواند آن ها را در داخل ساختمان نصب کرده و آنتن را در فضای خارجی قرار داد.  این  کار نه تنها راهکار ساده ای را برای شما مهیا می کند بلکه طراحی متناسبی با نیازهای شما نیز در اختیارتان قرار داده است. 

 جهت ایجاد بستر وایرلس اوت دور بین دو نقطه نیاز به دو دستگاه رادیو وایرلس اوت دور . دو دستگاه کابل اتصال و دو دستگاه آنتن وایرلس خواهید داشت که نسبت به فاصله میزان پهنای باند درخواستی و شرایط جوی و نویزی انتخاب میگردند .. امروزه از رادیو های دوآل و همچنین آنتن های وایرلس دوال جهت استفاده بهینه از پهنای باند  استفاده میگردد 

 

آنتن های وایرلس اوت دور نیز در انواع مختلف طراحی شده اند. این آنتن هاسیگنال را تنها به یک جهت منتقل کرده و به دستگاه دیگری که در مسیر انتقال سیگنال قرار گرفته می رساند.

 

 این آنتن ها در انواع مختلفی تولید شده و بیشتر برای فضاهای باز در نظر گرفته شده اند. به کمک این آنتن ها می توان اتصال اینترنت را از یک ساختمان به صورت بی سیم به یک ساختمان دیگر منتقل کرد (کاربردهای مشابه دیگری نیز در استفاده از این آنتن ها وجود دارد). آنتن های Omni-Directional همان چیزی است که در بيشتر روترهای خانگی و اداری یافت می شود و سیگنال را از یک نقطه به چندین جهت پخش می کند.